Ir a la página de inicio del Gobierno del Principado de Asturias

Datos del Documento

Utilice este identificador para citar o enlazar este documento: https://ria.asturias.es/RIA/handle/123456789/14426


Título: Creando Sinergia: práctica de Acción social en proyectos educativos Colaboración del Centro de Apoyo a la Integración de Oviedo (CAI) y Conservatorios de Música de Asturias
Autores: Veintimilla Bonet, Alberto
Botas Carvajal, José
Palabras Claves: Pedagogía
clarinete
Acción social
Igualdad
Fecha Edición: 10-Jun-2022
Resumen: Creando Sinergia (CRESI) is a pioneering project of pedagogical innovation in clarinet teaching in Spain, which highlights the importance of implementing training through service-learning projects (ApS) in education systems. It promotes creativity, cooperative and collaborative learning among students of different ages, educational levels, and people at risk of social exclusion. It promotes social skills, civic values, positive coexistence and social commitment among students, teachers, and the public. CRESI provides the ARTE group –CAI Naranco– with a clarinet ensemble made up of students from different centres and institutions, for the elaboration of different performances together with people with intellectual disabilities. Several members of the Gestural Expression activity (CAI), capture their emotions and feelings on a canvas with paint and movement during the live musical performance –Pollock's abstract expressionism technique–.
Descripción : Formar en competencias de acción social dentro de proyectos educativos complementarios a los planes de estudios
URI: https://ria.asturias.es/RIA/handle/123456789/14426
Aparece en las Colecciones:Música

Archivos en este documento:



Archivo TamañoFormato
Creando Sinergia_practica de Accion social en proyectos educativos.pdf2,07 MBAdobe PDFVer/Abrir



Todos los documentos en RIA están protegidos por derechos de autor.


Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Contacto